неділя, 25 жовтня 2015 р.

Конспект уроку читання у 3 класі


Наталя Забіла – дітям

Матеріал уроку. «Наталя Забіла»(про неї). Наталя Забіла «Хто сильніший?».

Мета. Збагачувати і розширювати знання учнів про життя і творчість Наталі Забіли, продовжувати формувати читацькі навички учнів; навчати визначати настрій твору,передавати своє ставлення до змісту виразним читанням; допомогти відчути художній стиль поетеси.


Обладнання. Портрет Наталі Забіли,виставка книг, картки зі словами,малюнки  
         Сонця і Вітру.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.
(Вірші про світ природи і дитинства)
(Учні читають поезії М.Підгірянки)

ІІІ. Актуалізація знань учнів про вивчені твори Н. Забіли.

(Вчитель зачитує рядки творів  Н. Забіли)
-Де стоїш?
-На камені.
-Що п’єш?
- Квас.
-Ану, злови нас!(«Лічилки» , «Читанка» 2 кл.)

Давній народ, який оселився над Дніпром , називається полянами. …
(«Древній Київ», «Читанка» 2 кл.)

Якось сірий вовк підслухав,
Що коза пішла у ліс,
До воріт прибіг  щодуху,
Під ворота сунув ніс. («Вовк і козлята» , «Читанка» 2 кл.)

Прощавай,лети,журавлику!
Наш крилатий журавель!
Повернись весною здалека,
З теплих сонячних земель! («Журавлик» , «Читанка» 3 кл.).

ІV. Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом Н. Забіли.


Вчитель. Цю книжечку Н. Забіла присвятила своїй доньці Ясочці. На жаль, дівчинка померла у 5-річному віці.
Н. Забіла — не лише відома поетеса, але й талановита казкарка, чудовий перекладач. В її доробку казки Пушкіна, вірші Чуковського, Маршака та інших поетів. Крім того, вона — автор підручників "Читанка" для другого класу (1933), для третього класу (1939).

3. Робота за комп’ютерами.
- Відкрийте гру «Аліса» (3 книга).
- Що потрібно вам зробити?
-Які  слова там записано?
 (Власні іменники)

V. Опрацювання вірша Н. Забіли «Хто сильніший?»

1. Словникова робота.
а)Вправа на розширення поля читання.
Робота на картках у парах, читання «сходинок слів».
вію                                             даю
каже                                         грію
люблю                                     зумію
нажену                                    ласкаю
заяснію                                   розмечу
порядкую                               позриваю

б)Тлумачення незрозумілих слів.

Кашне – шарф.
Жаско – жахливо, страшно.

2.Читання казки учнями(вголос).
- Із прочитаних вами текстів Н. Забіли ви переконалися ,   що письменниця писала свої твори просто, доступно, вони читаються легко. А тому зараз прочитаємо цей твір вголос. Читаючи, подумайте, чи справді цей вірш є казкою. Хто його головні герої?

3. Вибіркове читання.
- Чому Вітер вважав себе сильнішим? Прочитайте, як він про це говорив.
- Що говорило про себе Сонце? Прочитайте.
- Чиї слова вам сподобались більше? Чим?
- На кому Сонце і Вітер вирішили спробувати свою силу?
- Знайдіть і прочитайте опис хлопчика. Що він робив на вулиці?
- Прочитайте, як Вітер хвалився, а як він діяв. А як діяло Сонце?
- Як автор ставиться до Вітру і Сонця? Доведіть свої думки словами вірша.

4. Характеристика дійових осіб.
а) Хто головні дійові особи?
(Сонце і Вітер)
(Учні виконують завдання)
б) А тепер дайте характеристику кожної дійової особи(учні розповідають)
в) Методика «Прес». Доведіть, хто з них є позитивним героєм.
(Алгоритм роботи на картках)

Я вважаю, що позитивним персонажем є_______________________, тому що_________________________________________________________________________________________.

Наприклад,
______________________________________________________________________________________________________________________________.
Отже,__________________________________________________________________________________________________________________________________.

5. Робота за комп’ютером.
- Відрили малюнковий диктант №31.
- Хто тут є з головних дійових осіб?(Сонце)
6. Робота з ілюстрацією до вірша.
- Зачитайте,які рядки з поезії найбільше відповідають малюнку.

7. З яким ще персонажем ми знайомимося у вірші? Спробуйте скласти сенкан про цього героя.
Костик

Веселий,меткий

Вибіг,катався, заспівав

Хлопчик побіг навколо ковзанки

Школяр.

VI. Підсумок уроку.


 



Немає коментарів:

Дописати коментар