Наталя Забіла – дітям
Матеріал
уроку. «Наталя Забіла»(про неї).
Наталя Забіла «Хто сильніший?».
Мета. Збагачувати і розширювати знання учнів про життя і
творчість Наталі Забіли, продовжувати формувати читацькі навички учнів; навчати
визначати настрій твору,передавати своє ставлення до змісту виразним читанням;
допомогти відчути художній стиль поетеси.
Обладнання. Портрет Наталі Забіли,виставка книг, картки зі
словами,малюнки
Сонця і
Вітру.
Хід уроку
І. Організаційний
момент.
ІІ. Перевірка
домашнього завдання.
(Вірші про світ природи і дитинства)
(Учні читають поезії М.Підгірянки)
ІІІ.
Актуалізація знань учнів про вивчені твори Н. Забіли.
(Вчитель зачитує рядки творів Н. Забіли)
-Де стоїш?
-На камені.
-Що п’єш?
- Квас.
-Ану, злови нас!(«Лічилки» , «Читанка» 2 кл.)
Давній народ, який оселився над Дніпром , називається
полянами. …
(«Древній Київ», «Читанка» 2 кл.)
Якось сірий вовк підслухав,
Що коза пішла у ліс,
До воріт прибіг
щодуху,
Під ворота сунув ніс. («Вовк і козлята» , «Читанка» 2 кл.)
Прощавай,лети,журавлику!
Наш крилатий журавель!
Повернись весною здалека,
З теплих сонячних земель! («Журавлик» , «Читанка» 3 кл.).
ІV.
Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом Н. Забіли.
Вчитель. Цю книжечку Н. Забіла присвятила своїй доньці Ясочці. На
жаль, дівчинка померла у 5-річному віці.
Н.
Забіла — не лише відома поетеса, але й талановита казкарка, чудовий
перекладач. В її доробку казки Пушкіна, вірші Чуковського, Маршака та інших поетів. Крім того, вона — автор
підручників "Читанка"
для другого класу (1933), для третього класу (1939).
3. Робота за
комп’ютерами.
- Відкрийте гру
«Аліса» (3 книга).
- Що потрібно вам
зробити?
-Які слова там записано?
(Власні іменники)
V. Опрацювання
вірша Н. Забіли «Хто сильніший?»
1. Словникова робота.
а)Вправа на розширення поля читання.
Робота на картках у парах, читання «сходинок слів».
вію даю
каже грію
люблю зумію
нажену ласкаю
заяснію розмечу
порядкую позриваю
б)Тлумачення незрозумілих слів.
Кашне – шарф.
Жаско – жахливо,
страшно.
2.Читання
казки учнями(вголос).
-
Із прочитаних вами текстів Н. Забіли ви переконалися , що письменниця писала свої твори просто,
доступно, вони читаються легко. А тому зараз прочитаємо цей твір вголос.
Читаючи, подумайте, чи справді цей вірш є казкою. Хто його головні герої?
3.
Вибіркове читання.
-
Чому Вітер вважав себе сильнішим? Прочитайте, як він про це говорив.
-
Що говорило про себе Сонце? Прочитайте.
-
Чиї слова вам сподобались більше? Чим?
-
На кому Сонце і Вітер вирішили спробувати свою силу?
-
Знайдіть і прочитайте опис хлопчика. Що він робив на вулиці?
-
Прочитайте, як Вітер хвалився, а як він діяв. А як діяло Сонце?
-
Як автор ставиться до Вітру і Сонця? Доведіть свої думки словами вірша.
4.
Характеристика дійових осіб.
а)
Хто головні дійові особи?
(Сонце
і Вітер)
(Учні виконують завдання)
б) А тепер дайте характеристику кожної дійової особи(учні
розповідають)
в) Методика «Прес». Доведіть, хто з них є позитивним
героєм.
(Алгоритм роботи на картках)
Я вважаю, що позитивним персонажем є_______________________, тому що_________________________________________________________________________________________.
Наприклад,______________________________________________________________________________________________________________________________.
Наприклад,______________________________________________________________________________________________________________________________.
Отже,__________________________________________________________________________________________________________________________________.
5. Робота за
комп’ютером.
- Відрили
малюнковий диктант №31.
- Хто тут є з
головних дійових осіб?(Сонце)
6. Робота з
ілюстрацією до вірша.
- Зачитайте,які
рядки з поезії найбільше відповідають малюнку.
7. З яким ще
персонажем ми знайомимося у вірші? Спробуйте скласти сенкан про цього героя.
Костик
Веселий,меткий
Вибіг,катався,
заспівав
Хлопчик побіг
навколо ковзанки
Школяр.
VI. Підсумок
уроку.


Немає коментарів:
Дописати коментар