Тести з відкритими тестовими завданнями
(завдання з
пропусками, завдання на доповнення і завдання з короткою відповіддю)
І рівень
І. Доповніть
речення:
1. До складу
сонячної системи входять … планет. (9)
2. Доба триває …
години. (24)
3. Повний оберт
навколо Сонця Земля робить за … (рік)
4. За величиною
Сонце – це …(зоря середньої величини)
5.Лінії на
глобусі, які з’єднують Північний і Південний полюси називають …(меридіанами)
6. Екватор поділяє
Землю на … (північну і південну півкулі)
7. Географічна
карта – це … (зменшене зображення на площині поверхні Землі або її частини з
допомогою масштабу та умовних знаків)
8. Головною
частиною компаса є … (рухлива намагнічена стрілка)
9. Великі ділянки
суші, оточені з усіх сторін водою називають … (материками)
10. Материк, який омивається всіма океанами – це …
(Євразія)
11. Морська вода непридатна для пиття, тому що вона …
(солона)
12. Українці належать до … раси (білої)
13. Кожна держава має … (кордони, назву, столицю,
державну мову, історію і культуру)
14. Символи держави – це … (гімн, прапор, герб)
15. Міжнародний союз охорони природи (Грінпіс) був
створений у … році (1948)
16. Міжнародна Червона книга вперше була видана у … році
(1966)
Тестові завдання
з вибором однієї правильної відповіді
ІІ рівень
Земля –
космічний дім
Сонячна система
1. До складу
сонячної системи входять …
а) Сонце і зорі;
б) Сонце,
планети і космічні тіла;
в)космічні тіла
і планети.
2. Сонце – це …
а) планета; б) космічне тіло; в) зоря.
3. Планети – це …
а) холодні
космічні тіла; б) яскраві зорі; в) зорі середньої величини.
4. Найбільше
супутників має…
а) Марс; б) Юпітер; в) Сатурн.
5. Сузір’я – це …
а) група зірок; б) група планет; в) група космічних тіл.
6. Орбіта планети –
це …
а) шлях, по
якому планета рухаються навколо Сонця;
б) шлях, по
якому планета обертається навколо своєї осі;
в) шлях, по
якому рухаються супутники.
Земля – планета
Сонячної системи
1. Земля – це …
а) планета; б) непрозоре космічне тіло; в) зоря.
2. Першими довели,
що Земля має форму кулі
а) Христофор
Колумб;
б)
іспанці-мореплавці під командуванням Магеллана;
в) експедиція
Васко да Гами.
3. Місяць – це …
а) планета
Сонячної системи; б) супутник
Землі; в) космічне тіло.
4. Глобус – це …
а) модель Землі; б)
куля; в) географічний об’єкт.
5. Земна вісь – це …
а) уявна лінія,
навколо якої обертається Земля;
б) уявна лінія,
яка ділить Землю на дві півкулі;
в) лінія, по
якій Земля рухається навколо Сонця.
6.Екватор – це …
а) земна вісь;
б) лінія, яка
ділить Землю на дві однакові півкулі Північну і Південну;
в) лінія, яка
проходить через полюси.
Як обертається
Земля
Як Земля
нагрівається сонячними променями
1. Земля рухається
навколо своєї осі з …
а) з заходу на
схід; б) зі сходу на захід; в) з півночі на південь.
2. Якщо Земля обертається навколо своєї
осі наступає …
а) зміна дня і
ночі; б)зміна пір року; в) змінюється погода.
3. Час, за який Земля робить повний оберт
навколо осі, називається …
а) тиждень; б) доба; в) рік.
4. Зміну пір року спричиняє рух Землі …
а) навколо
Сонця; б) навколо своєї осі; в) по колу.
5.
Земна поверхня нагрівається …
а) рівномірно
від екватора до полюсів;
б) нерівномірно
від екватора до полюсів;
в) повільно від
полюсів до екватора.
6.За кількістю сонячного тепла, яку
отримує земна поверхня, її поділяють на ...
а) 3 теплові
пояси; б) 4 теплові
пояси; в) 2 частини.
7. Найбільше сонця і тепла отримує …
а) холодний
пояс; б) жаркий пояс; в) помірний пояс.
Як орієнтуватися
на місцевості. Як зображують місцевість на плані
1. Горизонтом
називають …
а) частину
земної поверхні, яку людина бачить навколо себе;
б) частину
Землі, яку бачить людина перед собою.
2. Уявну лінію, де небо ніби з’єднується з поверхнею землі називається …
а) лінією
горизонту; б) віссю
Земля; в) орбітою.
3. Сторони горизонту – це …
а) північ,
південь, захід, схід; б) північна і
південна; в) східна і західна.
4. Орієнтуватися на місцевості означає …
а) вміти
визначати основні сторони горизонту;
б) дізнатися , в
якій півкулі знаходимось;
в) знаходити
найкоротший шлях.
5. Компас – це прилад для …
а) визначення
температури повітря;
б) визначення
сторін горизонту;
в) визначення
тиску.
6. План місцевості – це …
а) точне
креслення вигляду предметів зверху;
б) фотографія
місцевості зверху;
в) малюнок
предметів і місцевості.
7. Масштаб вказує …
а) у скільки
разів зменшено відстані або розміри;
б) на сторони
горизонту;
в) місце на
карті.
8.Предмети на плані зображують з допомогою
…
а)умовних
знаків; б) дорожніх
знаків; в) невеликих малюнків.
9. Як зображують на карті мішаний ліс?
11. Лінії, які зображені на глобусі і карті
називаються …
а) сторонами
горизонту;
б) меридіанами і
паралелями.
в) лініями
горизонту.
12. Карти , на яких зображена земна
поверхня називають …
а) політичними
картами; б) фізичними картами; в) планами місцевості.
Материки і
океани Землі
Населення Землі
1. Великі ділянки
суші, оточені з усіх сторін водою, називаються …
а) материками; б) островами і півостровами; в) частинами Землі.
2. Найбільший материк Землі …
а) Євразія; б) Африка; в)Америка.
3. Найхолодніший материк Землі …
а)Північна
Америка; б) Австралія; в) Антарктида.
4. Материк, на якому живуть сумчасті
тварини …
а) Євразія; б) Африка; в) Австралія.
5. Світовий океан поділяється на …
а) 3
океани; б) 4 океани; в) 5 океанів.
6. Найглибше місце Землі знаходиться …
а) в
Індійському; б) Тихому; в)в Атлантичному.
7. На якому материку немає постійного
населення?
а) Австралії; б) Антарктиді; в) Африці.
8. На Землі проживають люди, які належать
до …
а)білої, жовтої
і чорної раси;
б) білої і
коричневої раси;
в) чорної і
жовтої раси.
ІІІ рівень
1. Що таке зорі?
Чим вони відрізняються між собою?
2. Що входить до
складу Сонячної системи? Опиши.
3. Як називається
природний супутник Землі? Що ти знаєш про нього?
4. Опиши будову
глобуса. Яке значення має глобус для людини?
5. Чому буває день
і ніч? Поясни.
6. Чому на Землі
відбувається зміна пір року?
7. Які території
земної поверхні отримують найменше
сонячного тепла, а які – найбільше?
8. В якому
тепловому поясі ми живемо? Який рослинний і тваринний світ у ньому?
9. Напиши назви
основних і проміжних сторін горизонту.
10. Чим
відрізняється план від карти? Наведи приклади.
11. Як на картах позначають поверхню Землі? Опиши.
12. Назви
материки планети Земля. Який з них найбільший, а який – найменший?
13. Запиши назви
океанів нашої планети. Підкресли назву найбільшого океану.
14. Як люди розселені по материках? Поясни.
15. Які раси є на Землі? Назви характерні риси кожної з
них.
VI
рівень
Тестові завдання
з відповіддю-мікротвором
Збережемо
природу Землі разом
1. Чи одинока у
Всесвіті наша Сонячна система? Пофантазуй на цю тему.
2. Назви приклади,
які підтверджують, що Земля має форму кулі.
3. Назви основні правила
роботи з картою. Поясни, для чого і кому потрібні географічні карти.
4. Яке значення, на
твою думку, мають океани Землі? Обґрунтуйте свою відповідь.
5. Здійсни уявну
подорож по одному з океанів нашої планети. опиши його рослинний і тваринний
світ.
6. Поясни чому
виникли різні раси людей. З чим це пов’язано?
7. Запропонуй свої
шляхи збереження природи на планеті Земля.
8. Наведіть
приклади «екологічної катастрофи».
9. Дайте пояснення
терміну «екологічна катастрофа».
10.
Склади розповідь про нашу планету ІІІ тисячоліття.
Склала Михалевич Галина Григорівна,
старший вчитель Червоноградського НВК№13 Львівської області
Немає коментарів:
Дописати коментар